$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

특수체육프로그램이 발달장애아동의 사회적 기술에 미치는 영향

The effect of adapted physical activity program on social skills of children with developmental disorders

한국여성체육학회지 v.20 no.3 , 2006년, pp.25 - 31  
강승애
초록

The purpose of this study was to analyze the effects of the Adapted Physical Activity Program on social-skills of children with developmental disorders improving, and develop more programs that would help their social-skills continuously. The subjects were 6 children in age of 9-13 with developmental disorders from chungcheong city. The children from the experimental group paticipated total 6 months, 2 times per week, every 60 minutes. After that, their teachers examined the pre and post tests of quantitative. The results of pre and post examinations for the group were analyzed by Matson Evalation of Social Skill with Yongstars(MESS) The results were as follows; The experimental group dealt with adapted physical activity program showed statistically significant differences of social-skills(p<.05). And the experimental group who experienced the adapted physical activity program showed a significant improvement of social-skills. In personal analyzation it came to know that social-skills got higher score at post-test than at pre-test.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일