$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

소집단 협동학습이 수학교과의 성취도에 미치는 영향

The Effect of Cooperation Learning of Level-based Small Groups on Achievement in Mathematics

Journal of The Korean Data Analysis Society v.9 no.1 , 2007년, pp.359 - 370  
정해원, 손건태
초록

This paper focuses on the effect of in-class cooperation learning for achievement in Mathematics for high school students without moving to another changing classroom in a small school. We applied three learning methods to three classes; the traditional uniformly teacher-driven teaching method for the first class, the level-based small-group cooperation learning method for the second class and the small groups using the self-regulation learning ability for the third class. For the third class, students were divided into five small groups by the cluster analysis using their results of self-regulation learning ability test, which were offered by Korea Institute of Curriculum. The ANOVA, ANCOVA and some statistical techniques are applied to the comparison and to analysis the scores of pre and post examination. As a result, the cooperative learning of small groups by scholastic achievement showed a meaningful improvement in scholastic achievement compared to the traditional teaching method.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

DOI 인용 스타일