$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

한국에서 사이버 민주주의의 전제조건과 실현 가능성

The Prerequisites and the Feasibility for Cyber Democracy in Korea

사이버커뮤니케이션학보 v.23 no.1 , 2007년, pp.187 - 232  
김선미
초록

This study provides the concept of ‘positive addiction’. It means the state that is located between flow and (negative/pathological) addiction. Flow is the state in which people are so involved in an activity and optimal experience. So positive addiction is opportunity cost to achieve flow. But it has not to reach at negative addiction. To back up the experience of positive addiction, this study carried out a survey (300 samples) with users of computer(on-line) games. Results demonstrate that technical skill, time usage, and involvement among groups have statistical meaning. But long time use of computer game is not always addictive. Nevertheless computer(on-line) games need self-control by users themselves. Also computer(on-line) games demand social and educational supports.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일