$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아의 분류과제 수행에서 나타난 표상융통성과 반응통제성의 발달적 변화

Developmental Changes in the Representational Flexibility and Response Control in Preschoolers’ Performance Sorting Tasks

유아교육연구 v.24 no.2 , 2004년, pp.5 - 22  
단현국, 강민정
초록

This study offers a detailed understanding of the developmental changes in preschoolers' representational flexibility and response control in performing card-sorting tasks. A microgenetic design and the WCST64 were used to examine fifteen 5-year-olds' developmental changes in representational flexibility and response control as shown through their rule discovery. This study demonstrates the following several results about preschoolers' developmental changes of representational flexibility and response control. First, 5-year-old preschooler's representation of rule discovery in card-sorting develops through specific changes in a step-by-step pattern. Their development of representational flexibility goes through a systematic developmental sequence of simple representation, a modified representation of a modified representation, a combined representation of these representations, and an abstract representation.. Second, in this study, the preschoolers demonstrated no significant change in their development of response controls when they repeated the number of tasks.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일