$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

성과동인과 성과측정치를 활용한 BSC 모형의 고객관점과 재무관점간 인과관계 분석

Causality Analysis between Customer Perspective and Financial Perspective by Performance Driver and Performance Measures in BSC

회계정보연구 v.23 no.4 , 2005년, pp.157 - 183  
권광현, 조군제, 송신근
초록

This study tests the descriptive validity of the BSC as a causal model of leading and lagging indicators, especially in the aspect of the customer perspective and the financial perspective. First, this study investigates the performance drivers of the customer perspective and the financial perspective affecting their performances, second, investigates the customer perspective affecting the financial perspective, third, investigates the effect of the strategy linkage and the performance evaluation and bonus plan on the performance drivers and performances of the customer perspective and the financial perspective.A survey collected 68 data from 512 Korean manufacture firms listed on the stock exchange. The results of this study provide support for the cause-effect relationships between the customer perspective and the financial perspective. That is, this study provides support for the effect of the performance drivers of each perspective on its performances, the effect of the performance drivers and performances of the customer perspective on the performance drivers and performances of the financial perspective, and the effect of the strategy linkage and the performance evaluation/bonus plan on the performance drivers and performances of each perspective.Contribution of this study follows, first, this study introduced the performance drivers of each perspective in research model, second, the cause-effect relationships between the customer perspective and financial perspective is supported.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일