$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

자선 단체에 대한 기부 행동 촉진을 위한 온라인 캠체인 효과에 관한 연구 : e-카드 사용자를 중심으로

A study on effects of online campaign designed to promote donations to charities

홍보학연구 v.8 no.1 , 2004년, pp.256 - 301  
홍종필, 김유경
초록

This study was conducted to examine factors which are assumed to influence online donation behavior to charitable institutions among Internet electronic card users. The main purpose of the study was to identify demographic, psychological, social and behavioral characteristics of online donors to charitable institutions. The study used data collected from a Web-based survey which consisted of 385 responses from members of an e-card Web site. 홍보학 연구 2004년 제8-1호The results showed that most of the e-card users scored high on the emotional empathy scale. Two demographic factors - age and income - were found to have significant influence on online donation behavior. Other psychological and behavioral characteristics of donors were found to be insignificant in this study. This study is believed to contribute to expand the knowledge of online donors' characteristics related to online donation behavior and provide practical implication for online fundraising strategies in charitable institutions.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일