$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

중소벤처기업의 브랜드 구축을 위한 고객만족도 관리 전략: 아파트 건설산업을 중심으로

The Customer Satisfaction Management Strategy for Venture Firms in Apartment Construction Industry

기업가정신과 벤처연구 v.8 no.3 , 2005년, pp.2 - 32  
박경도, 허원무
초록

Since the financial crisis in East Asia, major construction companies have become dominant players in the Korean apartment market. Therefore, small and medium sized construction companies with relatively poor brand equity have experienced difficulties in competing with major ones. To overcome their weakness, small and medium sized companies make their own brands and started marketing activities aggressively including advertising through mass media. However, to overcome the current disadvantages compared to larger sized construction firms, the smaller construction firms should find a differentiated marketing strategy. We believe that the starting point of such strategic planning should be understanding the consumers and their needs. If the consumer needs of the small and medium sized construction firms are different from those of the larger sized firms, these differences should be used for the marketing strategy development.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일