$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

기내의 특수성과 승객의 충동구매 성향이 기내 판매 제품의 재구매의도에 미치는 영향

How the Inflight Retailing Environment and the Passenger`s Impulse Purchase Behavior Influence the Repurchase Intention

한국항공경영학회지 v.6 no.1 , 2008년, pp.161 - 183  
황희중, 김보경
초록

In-flight retailing in international airlines is classified as an important revenue source of the respective industry. Identifying the traits of the key consumers will ultimately enhance the sales performance. Especially, as the airline passengers are forced to stay long in the fixed one place that they are likely to consider the in-flight retailing as an major boredom treatment and an additional customer service. Developing ways of realizing potential of the in-flight retailing is an imminent issue in airlines industry for the expectation and satisfaction of the passengers. This research relates the factors of in-flight shopping to impulse purchase, especially of the retail environment and the respective impulse behavior of the passengers. The impulse purchase factors effecting the repurchase intention and the differences are also examined. As a result shown here, the in-flight retail environments (low prices, product reliability, brand awareness, shopping conveniences, products variety, abundant browsing time, accommodating crews, product information) significantly influence the repurchase intention. The impulse behavior of the passengers are also related to the repurchase intention. As the effects of the retail environment specificity are more eminent than those of the impulse purchase behavior tendency in the repurchase intention, the airlines should consider taking strategic approach for inclining impulse purchase. Other researches only find the impulse purchase just in the terms of the repurchase intention. But this research differs from those ones because it verifies that the retail environment and the impulse behavior of the passenger as a leading factor induce impulse purchase as predicting variables.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일