$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

주제중심 프로그램, 몬테소리 프로그램, 생태 프로그램의 특성에 따른 유아의 다중지능 차이

Differences of Multiple Intelligences by Early Childhood Program's Characteristics

아동교육 v.17 no.1 , 2008년, pp.241 - 254  
장영숙, 노운서
초록

The purpose of this study is to analyze the characteristics of theme-oriented program, Montessori program and ecological program, and to elucidate how three programs show the differences in the multiple intelligences of young children. Subjects were chosen from three kindergartens using the theme-oriented program, the Montessori program, and the ecological program. Sixty children were observed for this study. For the assessment of children's multiple intelligences, the pre-test and post-test were administered by parents and teachers. The collected data were analyzed by using ANOVA and ANCOVA. Scheffe and LSD were administered for multiple comparisons among the groups. The results obtained from this study can be summarized as follows:First, theme-oriented program, Montessori program, and ecological program had significant differences in the following four characteristics: the degree of structuralization, the frequency of interaction among children and teachers and teaching materials, the type of mediation used for interactions between children and teachers, the types of teaching materials when children use them.Second, the results showed that there were statistically significant differences among the three programs in the areas of bodily-kinesthetic intelligence, logical- mathematical intelligence, linguistic intelligence, interpersonal intelligence, intrapersonal intelligence, and naturalistic intelligence. These results could be interpreted to indicate that the outcomes come from the different traits of the three programs.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일