$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아학급의 사회적 상황에 대한 교사와 유아의 반응

Teachers and Children's Responses in the Context of Social Situations in a Preschool Classroom

유아교육학논집 v.12 no.3 , 2008년, pp.69 - 89  
부성숙, 김희진
초록

The purpose of the present study was to explain children's metasocialization by analyzing children's social interactions with their teachers in a classroom. The analysis of children's responses showed that they make frequent responses of 'Retaliatory Act' and 'Command' focussed on Intrinsic Consequences in moral situation, while responses of 'Command', 'Involve Adults' and 'Rule Statement' focussed on social order in social-conventional situation and they actively made frequent responses of 'Choice Assertion' in personal situation. The analysis of teachers' responses showed that they make most frequent responses of 'Command' in both moral and social-conventional situations, and also make frequent responses of 'Perspective-taking Request', 'Rule Statement', 'Sanction', 'Providing Rationale' in the same situations. On the other hand, the analysis also reveals that teachers most frequently make responses of 'Supporting Child's Choice' and then make responses of 'Negating Child's Choice', 'Command' in personal situation.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일