$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

사고 구술 활동이 이야기 텍스트의추론적 이해 능력에 미치는 영향
The Effects of the Think−Aloud Activities on Inferential Abilities to Story Texts

한국초등국어교육 no.37 2008년, pp.129 - 162  

박은주 (이화여자대학교) ,  이성은 (이화여자대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study was to examine the effects of the think−aloud activities on 1st graders‘ inferential abilities to story texts. For this purpose, two classes of 1st graders were selected from B elementary school in Seoul. The experimental group was treated with think−aloud teaching−learning activities for 8 weeks, two hours a week from October, 2007. As a results, the experimental group's inferential ability was improved more than that of the comparative group who had not been treated with think−aloud teaching−learning activities. The sub−element of the inference ability, bridging inference and elaborative inference, cross each other in results. The experimental group showed a significant improvement in that but this compared with comparative group.In conclusion, although there are some limitations to generalizing the results of this study, the teaching−learning activities of Korean language reading class applied with think−aloud make the beginning step of cultivating the inferential ability of 1st graders of elementary school to story texts.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로