$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

보육실습에서 겪은 실습교사의 관계 경험과 그 의미 탐색

Relationship Experiences of Student Teachers and the Meaning during Educare Practicum

유아교육학논집 v.12 no.5 , 2008년, pp.5 - 29  
남명자
초록

The purpose of this study was to examine the relationship experiences of student teachers during educare practicum by listening to their voices, and it's also meant to explore the meaning of the experiences for themselves in an attempt to suggest what it would imply for educators of preschool teachers. A narrative inquiry was conducted, which was one of the best ways of exploring human experiences, and the journals written by the student teachers who participated in this study were utilized. In addition, their e-mail conversation was investigated as well. What mattered in their practice was the relationship with guidance teachers and children. And three different sorts of relationship were found in the student teachers- guidance teachers relationship, student teachets-children relationship: relationship of teaching without learning, relationship of learning without teaching, and relationship of teaching and learning. These relationship let them think of self-idendtity. This meanings of the relationship were discussed implication for early childhood teacher educators.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일