$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

무용수업에서 지각된 교사 피드백 측정도구의 구조적 타당도

Structural validity of the Perceived Teacher's Feedback Scale in dance class

한국체육학회지 v.47 no.6 , 2008년, pp.593 - 607  
박중길, 김정수
초록

The purpose of this research was to test the structural validity of Perceived Teacher's Feedback Scale for Korean collegiate dance class, which was originally developed to measure the perception of teacher's feedback in physical education class by Koka and Hein (2005). Its Korean version was completed through four steps of review process. Data were collected from 780 collegiate dance students(male 59, female 721). Item analysis, exploratory factor analysis, reliability test, correlation analysis, and CFA were used for data analysis. The results of EFA indicated that two items of positive general feedback factor was not equivalent among four sub-factors(positive general feedback, knowledge of performance, positive nonverbal feedback, negative nonverbal feedback) with fourteen items of the original scale, so that four subfactor with twelve items were extracted. The evaluation of the structural model identified from CFA also indicated that this four factor constructs were equivalent to predict four different types of teacher's feedback in dance class. In addition, the results were discussed in relation to some review processes of translation, its structures of sub-factors, and self-determination-related intrinsic motivation especially.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일