$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

기독교 세계관을 지향하는 기독초등학교 교사의 교육과정 재구성 사례연구

A Case Study on the Curriculum Reconstruction by Teachers toward Christian World View in A Christian Elementary School

기독교교육정보 no.21 , 2008년, pp.375 - 402  
이정미
초록

The purpose of this study is to understand how teachers in a Christian school reconstruct the given government level curriculum. The study focused on finding the purpose and method of the curriculum reconstruction and factors supporting to do it. The study adopted a qualitative research method. The study gave us the following conclusions. First, the teachers in a Christian school reconstruct their curriculum to integrate Christian value system. Second, the teachers in a Christian school adopted special methods to set up learning objectives, to select learning contents, and to organize learning activities required to achieve two different goals given from the government level curriculum implementation and the Christian school purposes. Third, the curriculum reconstruction by the teachers in a Christian school was not carried out by the direct application of the theoretical principles and processes for the curriculum development. It was the process of studying and solving problems by the teachers committed to seek better teaching and better curriculum. Fourth, the curriculum reconstruction by the teacher in a Christian school was influenced by the cultural and supporting factors formed in the Christian school as a learning community

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일