$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

新지식 기반 사회를 대비한2007년 개정 체육과 교육과정에 대한 재해석

New knowledge based society and 2007 national physical education curriculum

한국스포츠교육학회지 v.16 no.1 , 2009년, pp.1 - 18  
유정애
초록

The purpose of this study is to describe the vision and roles of physical education curriculum for new knowledge based society. For doing this, this paper is to discover the characteristics and limitations of knowledge in knowledge based society and to describe how these limitations have impacted on the development and implementation of physical education curriculum. Furthermore, re-interpretation for the meaning and characteristic of knowledge in physical education is done to explore the meaning of new knowledge in new knowledge based society. This study suggests a new knowledge based society that would come to our society after knowledge based society and indicates key competency as a new knowledge in future society. The key competency is recognized as dynamic and holistic concept that has been integrated knowledge, skill, and attitude in physical education curriculum. In a sense, the 2007 revised physical education curriculum has a vision to develop key competencies with traditional and futuristic values of knowledge in physical education. These key competencies include five competencies based on five physical activity values such as health, challenge, competition, expression, and leisure. Finally, the socio-moral roles as well as the practical roles of physical education curriculum are explained.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일