$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

상업스포츠센터의 관계혜택과 관계의 질 및 센터에 대한 충성도와의 구조적 관계

The Structural Influence of Relationship Satisfaction, Quality of Relationship and Loyalty on Relationship Benefit of Commercial Sports Center

한국사회체육학회지 no.36 , 2009년, pp.201 - 211  
김태형
초록

The purpose of this study is to identify the relationship of structural influence for the royalty ofrelationship satisfaction, quality of relationship and royalty of center on relationship benefit ofcommercial sports center as a representative leisure sport. To accomplish this purpose, Iimplemented survey with 300 members in three commercial sports centers located in Seoul andGyeonggi-do in 2008, and then used SPSSWIN Ver.15.0 and Amos 7.0 to process the data from it.The results are as followings. First, it was shown that confident benefit and social benefit, thesub-factors of relationship benefit, had the positive influence on relationship satisfaction. Second, itwas shown that the relationship satisfaction had the positive influence on relationship reliabilityand relationship commitment, the sub-factors of relationship quality. Third, it was shown that therelationship satisfaction had the positive influence on loyalty for the center. Fourth, it was shownthat the relationship reliability and relationship commitment, the sub-factors of relationship quality,had the positive influence on loyalty for the center.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일