$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

리눅스를 이용한 수업과정안이 중학교 기술과 “인터넷 활용 단원”의 학업성취도에 미치는 효과

The Effect of Instruction Materials using Linux on Academic Achievement in the Subject of "Internet Usage" in Middle School

한국기술교육학회지 v.9 no.1 , 2009년, pp.101 - 117  
최성운, 이용진
초록

This study dealt with the design and implementation of instruction materials based on the web based teaching and learning design model using Linux environment and the evaluation of academic achievement in the subject of "Internet Usage" in middle school. The developed instruction material in this paper could student to learn about basic concepts of internet system and network environment such as the necessity of Internet Protocol address, domain name service, web browser, connection and close of Internet and so on through practicing in the LINUX environment. In addition, the adaption of visual interaction between students and instruction material provided the efficiency of the self-study. Especially, our instruction material was composed of the basic Linux commands suitable for middle school students, hence, it had feature, which enabled student to study by himself. The instruction materials for practice were applied to the real middle school classes. Results showed that academic achievements of students in the subject of "Internet usage" were improved. Our instruction materials were helpful for students and teachers to learn and teach the principles of information and communication technology effectively.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일