$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

대학의 음악 산업 프로그램 중 음악경영과 음향제작 전공 교과과정 개발

A Curriculum Proposal of Colleges for Music Industry Program - Music Business and Music Technology

음악교육공학 no.9 , 2009년, pp.115 - 131  
이가원
초록

The purpose of this study is to research and analyze existing music industry programs, thereby aiding in the creation of a new program to meet the needs of today's music industry, students, and traditional music school.The standards and guidelines established by NASM, the curricular analysis of five leading music industry programs were considered to design new program. With this data, 'Bachelor of Music' degree format was outlined. The design process began with an identification of the main career paths of the music industry. In this research, two of Music Business and Music Technology of Music Business, Music Technology, Commercial Composition, and Commercial Performance were selected. Based on the degree format and emphasis area, General Education Courses, General Music Courses, Music Industry Courses, and Major or Emphasis Area Courses were statistically delineated.The importance of non-curricular program components such as internship, project, entrepreneurship, etc. were considered to build the necessary bridges between the vital foundation of traditional music training and demands of what today's music industry, schools, and students are calling for.This new design is intended to function as a guideline or model for the creation of other music industry programs. For the future study, it is needed to identify the potential student types and then established a wide variety of different degree formats to help meet the various students' educational needs.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일