$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

아동의 성별과 연령에 따른 음운인식능력의 차이에 대한 연구

Sex, Age and its effects on phonological development of preschool children

특수아동교육연구 v.11 no.3 , 2009년, pp.1 - 17   http://dx.doi.org/10.21075/kacsn.2009.11.3.1
안성우, 김미경, 김유
초록

Sex differences have been widely studied in the area of language development, school achievement, social skill development, career development, developmental psychology, and emotional development. In the line of related studies, this study investigates sex difference and age differences in phonological awareness in pre-school children. This study examines how biological differences have effect on the development of phonological awareness using 158 preschool children. Participants were tested on a phonological awareness test. Age differences were found in the overall tasks. However, unlike previous study, sex differences were not found in the more difficult tasks, but found in the less difficult tasks of phonological awareness test.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일