$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

고든의 학습이론에 기초한 오디에이션 활동이 유아의 음악소질에 미치는 영향

The Effect of Children's Audiation Activities based on Gordon's Music Learning Theory on Their Music Aptitude

아동교육 v.19 no.1 , 2010년, pp.179 - 196  
백지혜
초록

The Purpose of this study was to investigate the effects of children's audiation activities based on Gordon's musical learning theory on their musical aptitude. To achieve this purpose, 30 children aged 5 were selected as an experimental group and 30 children aged 5 were selected as a control group at a different kindergarten. The experimental group participated in the 13 audiation activities based on Gordon's music learning theory. This group had lessons for 25 minutes twice a week for 7 weeks. In order to find out the effect of the treatment, 'The Primary Measures of Music Audiation' test was administered to each group for pretest and posttest. The collected data was basically analyzed by t-test. The results of this study demonstrated that the audiation activities based on Gordon's music learning theory essentially increase the musical aptitude of children. It is recommended that children follow a curriculum which encourage them to develop early musical aptitude through the audiation activities.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일