$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

고든의 학습이론에 기초한 오디에이션 활동이 유아의 음악소질에 미치는 영향
The Effect of Children's Audiation Activities based on Gordon's Music Learning Theory on Their Music Aptitude

아동교육 v.19 no.1 2010년, pp.179 - 196  

백지혜

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

The Purpose of this study was to investigate the effects of children's audiation activities based on Gordon's musical learning theory on their musical aptitude. To achieve this purpose, 30 children aged 5 were selected as an experimental group and 30 children aged 5 were selected as a control group at a different kindergarten. The experimental group participated in the 13 audiation activities based on Gordon's music learning theory. This group had lessons for 25 minutes twice a week for 7 weeks. In order to find out the effect of the treatment, 'The Primary Measures of Music Audiation' test was administered to each group for pretest and posttest. The collected data was basically analyzed by t-test. The results of this study demonstrated that the audiation activities based on Gordon's music learning theory essentially increase the musical aptitude of children. It is recommended that children follow a curriculum which encourage them to develop early musical aptitude through the audiation activities.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로