$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

교육과정 개발에서 사회적 요구의 교육과정적 정당성 준거 탐색에 대한 시론(始論

A Study on Curricular Propriety Criteria of Social needs in Curriculum Development

학습자중심교과교육연구 v.10 no.1 , 2010년, pp.195 - 218  
백경선
초록

The purpose of this research is to inquire the curricular propriety criteria of social needs by searching theoretical consideration such as curriculum value, goal, and contents selection principle or criteria. Also, this research intends to deliver the direction of following study which can reflect the social needs that have influence on curriculum by assorting reasonably.This research divided the curricular social needs into social criteria and educational criteria and indicated to input the curricular social needs after filtering using these two criteria. In addition, this research presented coincidence of social universality, social usefulness, social core, and appropriateness to common goods as the social criteria. Moreover, this research indicated education purpose coincidence, instruction possibility, study possibility, interest coincidence of students, and curricular fraternity as the educational criteria.The presented criteria in this research places a limit on the abstract criteria not the concrete criteria. Therefore it is required to organize the system that develops the concrete criteria based on the abstract criteria, examines the social needs depending on developed criteria, and reflects on curriculum.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일