$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

음악교육전공 대학원생들의 교육대학원 교과과정 운영체제에 대한 만족도 조사

Curriculum Satisfaction of Music Education Majors in Korean Graduate Schools of Education

음악교육연구 v.38 , 2010년, pp.149 - 171  
최진호
초록

The purpose of this study was to identify the perceived factors that influenced the curriculum satisfaction level and the perceived solutions to problems encountered as music education majors in Korean graduate schools of education (N=82). The Music Education Graduate Curriculum Inventory (MEGCI) was developed for investigating the curriculum satisfaction level and the perceived solutions to problems of music education majors in Korean graduate schools of education. The participants indicated that the professor's expertise, and the professor's teaching, and the usefulness of each class were perceived as the most influential factors impacting the curriculum satisfaction level of music education majors in Korean graduate schools of education. Also, the findings pointed out that the writing thesis for master's degree was the most problematic issue in their lives as music education graduates. For the solutions to the problems, the respondents suggested that the Korean graduate schools of education should hire music education faculties and provide research method classes. Recommendation and conclusion were provided for Korean graduate schools of education.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일