$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

발달장애 청소년의 무용수업효과 사례연구

The Effect of Dance Class on the Adolescentswith Developmental Disability

대한무용학회 논문집 v.64 no.64 , 2010년, pp.37 - 54  
김승일
초록

The purpose of this study is to analyze and understand the effect of dance class on the adolescents with developmental disability. For this, I conducted a case study. Six adolescents with developmental disability, one class teacher, and one dance class teacher were selected as the participants who could represent the characteristics of this study better. The results of this study are as follows: First, the adolescents with developmental disability were hostile to unseen teachers or others. This was a major obstacle to conducting the class. Second, the most important matter in the class for the adolescents with developmental disability was 'communication.' The most important factor for the smooth progress of the class was 'how well students and teachers would communicate each other?' The adolescents with developmental disability became to open their mind and to communicate gradually through the teachers' warm interest and concern. Third, the adolescents with developmental disability became to know the pleasure by being together. They could promote their communicating skills by doing motion plays with friends. Also they were able to have confidence and to improve their expressivity through music familiar to them. The music increased their interest and pleasure in the class.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일