$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

온라인 신뢰와 구매의도 사이의 조절요인 탐색을 위한 메타분석

A Meta-Analysis for Exploring Moderators of the Relationship between Online Trust and Purchase Intention

산업혁신연구 v.27 no.3 , 2011년, pp.139 - 167  
백상용
초록

As e-commerce diffused rapidly, online trust has been recognized as an important factor to determine purchase decisions of online customers. However, alternative perspectives on online trust were continuously issued such as the role of distrust and contextual dependance of online trust.This study performed a meta-analysis with 72 studies (out of 66 articles) dealing with online trust and purchase intention, which published in Korea and U.S.A. According to the results of the meta-analysis, online trust has a significant impact on purchase intention. However, the impact is varying depending on research contexts. The moderators found in the meta-analysis are site designation and national culture. A couple of suggestions for the future online trust research are (1) in designing an empirical study, the decision to use a specific website or general opinion on online shopping should be carefully considered, (2) in setting a research model studying online trust, national culture should be explicitly specified in the model.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일