$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Design of a Learning Environment Based on Media Ecology

Design of a Learning Environment Based on Media Ecology

장신논단 no.42 , 2011년, pp.277 - 294   http://dx.doi.org/10.15757/kpjt.2011..42.015015
김효숙
초록

The history of mankind has coevolved with communication media and technologies. The influence of the communication revolution on education is manifested in paradigms of Education 1.0 to Education 2.0 and, ignited by the smart revolution, to Education 3.0. In Christian education, communication media has been reflected microscopically and macroscopically. However, there have not been too many studies that have investigated the digital environment as a systemic learning environment.From this respect, the purpose of this study is to understand communication media as an environment and then to demonstrate how to design a learning environment for enhancing its ecological effectiveness in the digital era. The literature review on media ecology led us to understand the media as an environment. Ellul’s theological perspectives in media ecology provided basis to extract design principles of a learning environment. An alternative model can be designed according to the 6Is and can be characterized as a complex learning ecosystem.The delimitation and limitation of the study are mainly focus on the learning environment in higher education. Nevertheless, this study provides meaningful clues to design an integrated and communicative Christian education through the interdisciplinary study in the digital era.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일