$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

호텔기업의 외식브랜드확장의 유형에 따른 소비자의 태도에 관한연구
The Study on Consumer’s Attitude of Restaurant Brand-Extension Types of the Hotel Business

관광연구저널 v.25 no.5 2011년, pp.177 - 196  

정원희 (마산대학교) ,  정유경 (세종대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study’s’ purpose is to help hotels to understand the market accurately and to increase the probability successfully when they establish their extending strategies of Food-service business in the dynamic Food-service market in Korea. There are three brand extension models will be introduced in this paper and Researcher was trying to find out how the hotel’s quality will affect their extended Food and beverage outlet in the market and to help out purchasing intension in a positive way. Two hypotheses were established to achieve a purpose of this search.Among the three brand extension models in this study, the corporate brand extension model regard the experience from the hotel’s Food-service outlet in the same light with from the extension Food-service brand. This help to retain the customer not only in the hotel but also out of hotel and furthermore this affect improving the hotel’s quality positively. When the hotel wants to branch out into the different targeted market, Food-service department brand expansion model can be established. Even though it is operated by the Food-service department of hotel, it can make new brand compounding from hotel and brand name or it can attempt the completely new brand. Finally, the independent brand extension model is that it’s not placed to the hotel and it manages the independent business company. This extension model’s operation doesn’t affect to the market related to the hotel business but compete with other similar Food-service business outlet market. But it is important that this model can’t be operated independently from the beginning of business. It is only can be utilized after verification from food and beverage outlet of hotel and related business’s operation experiences and know-how.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로