$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

통합적 음악활동 프로그램이 발달장애유아의 언어능력 및 일반유아의 정서지능에 미치는 효과

Effects of Integrated Music Activity Program on Language Ability of Young Children with Developmental Disabilities and Emotional Intelligence of Young Children

미래유아교육학회지 v.19 no.1 , 2012년, pp.509 - 531  
오숙현
초록

The purpose of this study was to examine the effects of integrated music activity program on language ability of young children with developmental disabilities and emotional intelligence of young children. Integrated music activity program in this study was composed through consideration of precedent research and analysis of literature. Thirty nine children of E, J day care center in G city were selected to participate in this study. It was conducted integrated music activity program in experiment group, general music activity program in the control group for the purpose of this study.The results of study were as follows: First, the language ability of young children with developmental disabilities participated in integrated music activity program showed a higher score compared with the control group who didn't. Second, emotional intelligence of young children participated in integrated music activity program showed a higher score compared with the control group who didn't. In addition, it showed that self-awareness & self-expression, self-regulation, others-awareness, others-regulation, sub-factor of emotional intelligence was a higher score in children of experiment group.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일