$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

A Corpus-Based Approach to Citation Use in English for Academic Purposes

A Corpus-Based Approach to Citation Use in English for Academic Purposes

현대영어교육 v.13 no.2 , 2012년, pp.37 - 55  
하명정
초록

Academic writers are expected to make explicit references to the previous literature that is an essential part of academic writing. Apprentice writers may undergo a troublesome experience because of the lack of awareness in citation use. Following Swales’ (1990) distinction between integral and non-integral citation forms, this study examined citation patterns particularly focusing on reporting clauses. It investigated finite reporting clauses with that-clause complement. The texts are 15 research articles written by international writers in the field of applied linguistics. Using the WMatrix, the corpus was automatically tagged, by part-of-speech tags with CLAWS7. The corpus then was analyzed using AntConc tools that can offer a powerful concordancer.The results of analyses revealed that the academic research papers frequently used reporting clauses and that they generally occurred as a type of integral citations with a human subject. The findings of the study suggested how working with citation patterns can be of great use in raising students’ language awareness. This study underlines the importance of effective use of citation that may contribute to students’ academic success, suggesting the application of corpus tools in classroom activities from a pedagogical point of view.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일