$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

‘문장’영역 성취기준 및 성취수준 내용 분석

An Analysis of the Contents of the Achievement Standards and Levels in the ‘Sentence’ Area

漢字漢文敎育 v.1 no.29 , 2012년, pp.381 - 413  
이군선
초록

This paper reviews the achievement standards and levels in the ‘Sentence’ part of the area of the ‘Knowledge of Classic Chinese’ in the Classic Chinese curriculum developed on the basis of the 2009 Revised Curriculum. As for the ‘Sentence’ area in the Curriculum, there are two achievement standards in middle school Classic Chinese, ‘Basic Sentential Structure’ and ‘Types of Sentences,’ three in high school Classic Chinese I, ‘Using Sentential Structure for Sentential Interpretation with Knowledge of It,’ ‘Conversion of Sentential Constituents,’ and ‘Sentential Stylistics,’ and two in high school Classic Chinese II, ‘Omission of Sentential Constituents’ and ‘Various Types of Stylistics.’ Building on these achievement standards, this paper proposes 3 achievement standards in middle school Classic Chinese, which consist of 2 standards with respect to ‘Basic Sentential Structure’ and 1 in relation with ‘Types of Sentences,’ and 4 in high school Classic Chinese I, which include 2 standards concerning ‘Sentential Structure,’ 1 in relation with ‘Conversion of Sentential Constituents,’and 1 with respect to ‘Sentential Stylistics.’ Also, we have 5 achievement standards in Chinese Classic II by establishing 4 standards concerning ‘Omission of Sentential Constituents,’ and 1 for ‘Various Types of Stylistics.’In addition, this paper tries to give help in the creation of question items in actual educational scenes by establishing the achievement standards by means of terms like ‘able to investigate,’ ‘able to speak,’ and ‘able to explain,’and presenting exemplary questions for each standard.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일