$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

중·고등학교 원어민 보조교사들의 발화 비교 분석

The analysis of native teachers' talk in the EFL English classroom

중등영어교육 v.2 no.2 , 2009년, pp.29 - 58  
이지은
초록

The purpose of this study is to analyze native teachers' talk in a middle and high school EFL classroom and if their speech can make students interact with NETs (native English teachers) and other students. This study will firstly classify the native teachers' talk functionally. Secondly, it will show how each teachers' lesson is different. Thirdly, this study will compare the native teachers' class quantitatively and qualitatively. Fourthly, and finally, it will analyze whether their lesson helps students improve students' speaking skill and make students participate well by focusing on their question strategy. The results of the study show that the NETs use lots of display questions which is required simple and short answers, and they checked the students' understanding to make sure their students are with them. It implies that hiring NETs help students have high motivation to participate in a lesson, and at least it gives students a chance to try to speak English. However, a simple answer about some display question does not mean that students really communicate with the NETs and other students. Moreover, it is rarely showed for the NETs to point out the students in their class, which means only some active students frequently answer the teachers' questions. Therefore, teachers should make students have chances to negotiate meaningfully by using various question techniques, providing discoursal feedback.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일