$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

청소년 독자의 독서 경험 특성 연구

A study on the Characteristics of the Adolescent Readers’ Reading Experience

새국어교육 no.94 , 2013년, pp.109 - 131   http://dx.doi.org/10.15734/koed..94.201303.109
류보라
초록

This study is qualitative analysis about reading experience stories and interviews of 187 participants to find the characteristics of adolescent readers’ reading experience. Adolescent readers have difficulty in the process of growing up from child readers to adolescent readers and the reason is due to the change such as more difficulty or more pages of books. However, with this difficulty they experience the pleasure of reading. Adolescent readers say they take pleasure when they read the book they want by themselves and they gain knowledge through reading. Also adolescent readers show the clear preference about specific fields or genres. Various factors have an influence on adolescent readers’ reading interactively. In order to expand adolescent readers’ reading, it is needed to support adolescent readers’ choice and give an autonomous reading’ opportunity and make them experience the pleasure of getting knowledge through reading. It is necessary to understand concretely about adolescent readers’ reading experience and to provide reading educational method reflecting their needs and situations.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일