$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

액션러닝기반 교양수업 만족도 요인분석

A Factor Analysis of Satisfaction of Action Learning-Based General Arts Education

교양교육연구 v.7 no.2 , 2013년, pp.273 - 299  
김성봉, 권순철, 이인회
초록

The purpose of this study was to analyze the factors that influenced satisfaction of university students who attended the action learning-based general arts education classes and provide implications for operating them. To do so, a questionnaire survey was conducted, and the population was 390 who participated into the action learning-based general arts education classes of J University. The results of the study were as follows: First, the factor analysis brought out the four factors such as 'teaching methods', 'teachers and learners willingness', 'contents', and 'instruction management and communication skills' that affected the students satisfaction in the classes. Regression analysis confirmed that those four independent variables influenced positively the students satisfaction in the classes. Second, only 'team learning experience' out of background variables was statistically significant in comparing the differences of the students perception on the factors that affected satisfaction of the classes. Third, the effect size of students satisfaction in the classes could be lined up 'teaching methods', 'teachers and learners willingness', 'contents', and 'instruction management and communication skills' in order.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일