$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

대구광역시의 관광매력성,관광인프라,정서적 이미지가 충성도에 미치는 영향

The Effects of Tourism Attraction, Tourism Infrastructure and Affective Image on Loyalty to Re-visit Daegu

호텔리조트연구 v.12 no.2 , 2013년, pp.287 - 308  
김은주, 전희원
초록

The purpose of this study is to identify factors of cognitive image of Daegu city and affective image of Daegu city from foreign visitors to participate in IAAF World Championships Daegu 2011. The hypotheses were verified through statistics, exploratory factor analysis and moderate regression analysis using SPSS 12.0k package program with 231 valid responses from the empirical research. The result of this study showed influence of tourism attraction and tourism infrastructure on loyalty was moderated by gender. However, affective image of Daegu had no influence on loyalty to re-visit Daegu. It implies that tourism marketing related people of Daegu city need to develop aggressive marketing strategies on re-visitors and non-visitors who have different knowledge and image of Daegu city, especially focusing on moderate effects of gender.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일