$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

창업 및 중소기업의 광고선전비가 가치평가에 미치는 영향에 대한 연구

A Study on the Effect of Advertising Expense on Valuation of KOSDAQ Firms

대한설비관리학회지 v.18 no.4 , 2013년, pp.129 - 136  
정원섭
초록

This study aims at analyzing in a practical way how intangible property value is estimated and what rolethe value plays in the last decision of the price of stocks for public and in the decision of market price whenthe business which registered newly in KOSDAQ market makes a decision of the value of stocks for publicoffering. This study researched what influence advertisement expense derived from intangible property has onthe process of making a decision of business value, that is, if advertisement expense is considered actually inthe course of making a decision in the price of public offering and stock market. In sum of the result ofregression analysis, advertising expense has a significant effect on making of the price of public offering andstock market. It means that advertisement expense has a significant effect on making of market price aboutstocks for public for the investors in markets.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일