$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아의 서번트 리더십에 미치는 영향요인 분석

An Analysis of Factors Affecting on Young Children`s Servant Leadership

아동교육 v.23 no.1 , 2014년, pp.303 - 320  
전혜경, 박인전
초록

The present study aims to compare the relationship between young children’s servant leadership, social competence, playfulness and emotional intelligence and to analyze how each factor contributes to young children’s servant leadership. In order to do so, 304 kindergarten teachers teaching 4 or 5 years old kids in N city, Gyeonggi-do, were asked to measure each factor in children. The collected data were analyzed through SPSS 21.0 program to show descriptive statistics, Pearson correlation coefficient, and hierarchical regression analysis. The result showed that the children’s servant leadership had significant correlation with the children’s playfulness and emotional intelligence. In addition, although the children’s servant leadership and social competence were correlated in general, the servant leadership’s sub-factor, guidance, and social competence’s sub-factor, sensitivity and insecurity, showed no correlation. The servant leadership’s another sub-factor, community formation also showed no correlation to the social competence’s sub-factor, insecurity. The study also showed that the children’s social competence, playfulness and emotional intelligence each affected the children’s servant leadership, with the emotional intelligence having the most influence.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일