$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

문화예술교육 전문인력양성 연수 프로그램의 만족도 분석: CETA교육을 중심으로

“Analysis of Satisfaction of Culture and Arts Education Professional Training Program: Focusing on CETA”

순천향 인문과학논총 v., 33 no.1 , 2014년, pp.31 - 59  
이해춘, 안경애, 이승렬
초록

The Creative Education through Arts(CETA) is an annual training program overseen by the Korea Arts and Culture Education Service (KACES) which focus on expanding arts and culture education in Korea and the satisfaction survey of the training program is carried out by KACES. This study used a regression analysis to understand the satisfaction level of the overall training program and the satisfaction level of individual achievement. The survey produced the following results. First, as to whether training participants achieved his or her goals, an absolute majority of participants either achieved the desired result or accomplished more than expected. Second, a strong correlation was found between the achievement level of the participation objective and the satisfaction level of the training program. Third, the level of satisfaction distinctly varied depending on age and frequency of participation. This can be interpreted as the need to enhance the educational accomplishments of participants through a modulized step-by-step training program.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일