$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아의 자아개념과 유아교육기관 적응간의 관계

The relationship between young children's self-concept and their adjustment in early childhood education institutions

열린유아교육연구 v.19 no.1 , 2014년, pp.343 - 362  
이용주, 오선영
초록

This study investigates the relationship between young children's self-concept and their adjustment, according to age and gender, to early childhood education institutions. Subjects consisted of 180 three-, four-, and five-year-old children at 6 child-care centers in J city. Data was obtained through two sources: interviews with the young children regarding their self-concept and teachers' assessing their adjustment on a rating scale. The collected data were analyzed using Pearson's correlation analysis and regression analysis. The results of this study are as follows: First, a significant positive relationship was found between young children's self-concept and their adjustment to early childhood education institutions. Second, 4-and 5-year-old children's self-concept proved to be a factor in predicting their adjustment in early childhood education institutions. This was not the case with the 3-year-old participants. Third, for both genders, self-concept was a factor in predicting adjustment in early childhood education institutions of social-emotional adjustment, peer adjustment, and routine adjustment.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일