$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

가속도센서를 활용한 영숙어 교육용 게임 설계 및 구현

Design and Implementation of Educational Game for English Idioms by Using Accelerometer

한국컴퓨터게임학회논문지 v.27 no.1 , 2014년, pp.79 - 88   http://dx.doi.org/10.22819/kscg.2014.27.1.010
김무근, 임창욱, 정형원
초록

The ability of being able communicate in English is one of the core abilities to be reared for the students whohave to live in the modern society. English is one of the important languages of today. In order to learn suchEnglish, the most basic words and idioms need to be learned first. According to the previous studies, In theelementary school, students tend to lose their interest and affection about English as they move up the grades. However, In recent, 62% of th elementary school students have a smart phone and the main function used by58% among them is games. Due to these reasons, Interrest in learning smartphone game has been increasing. thisstudy intends to design and implementation the educative games for the learning of English idioms on smartphone so that the students can get interest and fun. The English idioms educating game which shall be produced in this study not only is easy and fun to beplayed by the learner but also made it possible for the English idioms learning not to be boring by adding fun andgiving motivations through competitions among the learners by making each obtainments of alphabets of eachEnglish idioms into points. In order to induce the repetitive learning of the learners, the lesson menu was used toallow the English idiom repetition lesson. Also, the acceleration sensor of the smart phone was utilized toproduce this game so that the game is played fluidly and conveniently.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일