$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

The effects of private tutoring and parenting behaviors on children's academic achievement in Korea: Are there differences between low- and high-income groups

The effects of private tutoring and parenting behaviors on children's academic achievement in Korea: Are there differences between low- and high-income groups?

KEDI Journal of Educational Policy v.11 no.2 , 2014년, pp.163 - 178   http://dx.doi.org/10.22804/kjep.2014.11.2.002
이봉주, 좌현숙, 임세희
초록

This study examines the differences in effects of private tutoring and parenting behaviors on children's academic achievement between low- and high-income groups in Korea, using data from the Korean Welfare Panel Study. The results show that parenting behaviors have a significant positive effect on academic achievement for both income groups. However, we find different patterns of private tutoring across income groups. Private tutoring expenditures have a significant positive effect on academic achievement for the low-income group, but only a marginal effect for the high-income group. The findings imply that the value of financial investment in private tutoring is somewhat doubtful, especially for high-income groups. However, the results indicate that parenting behaviors are more important for children's academic achievement. Our results show that the effect of parenting behaviors on children's academic achievement is greater than that of private tutoring expenditures.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일