$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

초등학교 저학년 ADHD 아동의 감각처리능력과 문제행동에 관한 연구

The Study of Relationship Between Sensory Processing Ability and the Problem Behavior of ADHD Children in Lower Grade Elementary School

특수교육 v.14 no.1 , 2015년, pp.7 - 25  
SONGBRIAN BYUNG
초록

The purpose of this study was to find out the relationship between sensory processing ability andthe problem behavior of ADHD children in lower grade elementary school. The subjects were 87students with ADHD who is in between first grade to third grad. Sensory profile and behavior scalewas measured. The results were followings. The first, there were significant differences in themotion sensitivity in low subtype behavior. The second, there were significant differences inhyperactivity and aggressive behavior. The third, the hyperactivity with low scores was significantlyhigh finding the under reacting and specific stimulus. The tactile sensitivity, taste and smellsensitivity, reaction, finding specific stimulation, auditory filtering, visual/auditory sensitivity wassignificantly high with low aggressive behavior scores. Therefore, the results show there aresignificant relationship between sensory processing ability and problem behavior of the children withADHD.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일