$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

초등학교 음식윤리교육 방안 - 실과·도덕과의 통합적 접근을 바탕으로

A Plan of Food Ethics Education in Elementary School - by the Unified Approach of Practical Arts and Moral Subject -

윤리교육연구 no.36 , 2015년, pp.129 - 151  
장승희
초록

The purpose of this study is to suggest a plan for food ethics education in elementary school by the by the unified approach. The food that elementary students eats as a future generation is the most significant more than anything else. The necessity of the unity of practical arts education and moral subject in elementary school is caused by the subject trait. The practical arts education and put special emphasis on making food, moral education on value and attitude about food life. The food ethics education need to unity two subjects for positive result in education. From 2009 reversed curriculum two subjects reduced school hours and contents the extent of impossible efficient education. The food ethics education need to strategic unify. In this study I suggest the aims and methods of the food ethics lesson for elementary teachers. I try to go with the food life education in practical arts and the value and attitude in moral education. After all, the food ethics education have to meet eco-intelligence, ethical consumption, and democratic citizenship education.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일