$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

Calling on CALL to Meet Individual Learner Needs for Grammar Instruction in an EFL Composition Class

Calling on CALL to Meet Individual Learner Needs for Grammar Instruction in an EFL Composition Class

멀티미디어 언어교육 v.18 no.3 , 2015년, pp.97 - 121   http://dx.doi.org/10.15702/mall.2015.18.3.97
김수진
초록

Drawing on a theorized understanding of grammar as a context-sensitive, meaning-making resource for improving writing performance, this study set out to investigate the effectiveness of the grammar support on Korean college students’ EFL composition. The support was provided in the form of an individualized online grammar practice using a website designed for the study, and the grammar points on the website were selected based on the error analysis results of 238 Korean student essays. Forty-eight participants took part in the study for 10 weeks. According to each student’s strengths and weaknesses in grammar skills, the experimental group was assigned the individualized online grammar practice as a follow-up task twice while the control group was not. The statistical analyses indicate a positive effect on writing performance. The survey results illustrate that a majority of the participants deemed the online grammar support helpful and beneficial in writing better compositions. This study is significant in supplying rigorous, theorized evidence for the potential benefits of individualized grammar support to foster development in EFL writing.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일