$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

어린이집 「3-5세 연령별 누리과정 교사용지도서」의 미술활동 분석

An Analysis of Art Activities in the Nuri Curriculum Guidebook for Ages Three to Five at Child Care Centers

어린이문학교육연구 v.16 no.3 , 2015년, pp.449 - 470  
이은숙, 김은심, 유지안
초록

The purpose of this study is to suggest a desirable direction of art activities for children.According to age groups and themes based on daily life, this study analyzes the aesthetic elements, artistic expression, and aesthetic attitude as described in the art experience criteria of 「The teachers’ guide book of Nuri-curriculum for ages 3-5 at child care centers」.This study then attempts to understand the overall trend of the art activities.As a result of investigation, regarding aesthetic elements, shape was the most prominent element shown by children of all ages. In the age group of 3 to 4 years, the leading aesthetic elements shown were shape, color, space, texture and line in consecutive order.Also, regarding the artistic expression, two dimensional expressions were more frequently viewed than three-dimensional expressions in all age groups. In relation to the aesthetic attitude, there was concentration of high frequency in the area of ‘aesthetics’, which was observed in all ages.Secondly, aesthetic elements, artistic expression, aesthetic attitude described in the art experience criteria of 「The teachers’ guide book of Nuri-curriculum for ages 3-5 at child care centers」, did not show any significant difference in frequency depending on the themes based on daily life, but appeared evenly distributed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일