$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

무용수행의 자기격려 인식과 차이

The perception of self-encouragement in dance performance and the difference

한국체육학회지 v.54 no.5 , 2015년, pp.651 - 662  
조영주, 박익렬
초록

This study examines the perception of self-encouragement in dance performance and the difference. The data collected from 402 dance majors(Korean dance, ballet, modern dance) who completed high school education or higher; was analyzed with frequency analysis, t- test and one-way ANOVA using SPSS 21.0; and the following was drawn as the result. First, self-encouragement of dance majors was relatively low as below the average(44%) suggesting the importance and the use should be promoted. However compared to previous experience, frequent dance performance(79.1%) and self-encouragement increased self-growth and satisfaction(73.1%). Second, no significant difference was found in self-encouragement according to gender and major whereas significant difference was found in self-encouragement by career experience in terms of self-affirmation and linguistic reinforcement. This indicates that high school students and general dance majors perceive encouragement on self-affirmation more than college students of other majors; dance majors with experience less than 10 years and over 30 years showed more perception on encouragement through linguistic reinforcement than dance majors with experience less than 20 years. Self-encouragement can be a positive psychological mechanism to increase the effect of self-growth and dance performance.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일