$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

부정적 선거 캠페인 메시지에서의 유머 사용이 후보 자신과 상대 후보 지지에 미치는 영향

The Effect of Humor in Negative Electoral Speeches on Attitudes towards the Speaker and the Target Candidate

한국언론학보 v.59 no.6 , 2015년, pp.137 - 164  
김진선, 정성은
초록

This study investigated the effect of the use of humor in negative political messages on attitudes towards candidates and voting preference. Specifically, this study tested the effect of humor not only on attitudes toward the speaker candidate but also toward the target candidate. Relative favorability toward the speaker candidate to the target candidate was also measured. An online experiment was conducted utilizing a local major election situation(N=450). Participations were exposed to a political speech delivered by a candidate who harshly criticized a rival candidate either with humor or without humor. The results showed that negative political messages has a negative effect on attitudes toward the speaker candidate. Negative political messages with humor was found to be less effective in degernerating attitudes toward the target candidate than those without humor. Relative favorability toward the message-sender candidate was found to be higher for the no humor message than for the humor message. Theoretical and practical implications were discussed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일