$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

중학교 도덕교과서의 통일교육 관련 내용 분석

Moral education textbooks and unification education : A content analysis on moral education textbooks for middle school students in South Korea

도덕윤리과교육 no.50 , 2016년, pp.29 - 54   http://dx.doi.org/10.18338/kojmee.2016..50.29
강구섭
초록

This study aims to examine the contents of unification education in the middle school moral education textbooks and to identify their characteristics and limitations. More specifically, this study intends to suggest some strategies for developing contents of unification education for middle school students in South Korea. The study analyses the related contents of 6 sample textbooks in light of the 'Guidelines for Unification Education of Korea' from ministry of unification. The results of the study indicate that some categories like 'understanding of unification' and 'understanding of North Korea' as the main contents of unification education are dealt with in detail. However, some categories such as 'understanding of unification environment' and 'unification policy' are covered quite restrictively in terms of qualitative and quantitative perspective. From this point of view, this study suggests that some contents on North Korea, environmental changes regarding unification and specific challenges for unification need to be also reflected in moral education textbooks for middle school students.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일