$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

비즈니스호텔의 서비스품질이 브랜드충성도와 재방문의도에 미치는 영향

Effect of Business Hotels’ Service Quality on Brand Loyalty and Revisit Intention

호텔관광연구 v.18 no.4 , 2016년, pp.167 - 185  
권진수, 박영진
초록

This study was conducted to identify the influence of the business hotels’ service quality on brand loyalty and revisit intention. The survey was carried out for tourists who visited business hotels in seoul by collecting 309 questionnaires The collected questionnaires were to conduct its reliability and regression analysis using the SPSS 21.0 statistical package program. This research used four factors of business hotels’ service quality such as human services, facilities services, accessibility services, price services. The result of the study showed that business hotels’ service quality had a significant effect on the brand loyalty and revisit intention. And also brand loyalty was significant effect on the revisit intention. Therefore this study suggests that the development of business hotels’ service quality require the activation of business hotel. The results of this study contribute academically and practically to advancing business hotels’ service quality.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일