$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

초등 영어 교사의 발문 및 담화 구조 유형 분석: TEE - A 수업실연을 바탕으로

An analysis of question types and discourse structure elementary English teachers use on the TEE - A Teaching Practice Test

현대영어교육 v.17 no.3 , 2016년, pp.219 - 244  
최유정, 김태은
초록

The purpose of the study is to examine the nature of question types and discourse structure elementary school teachers use in their English instruction. The research questions are established as follows: (a) Which types of thinking skills are stimulated by the types of questions English teachers used and what are the characteristics of each type of question? and (b) Which type of discourse structure are used frequently by English teachers and what are the characteristics of each type of discourse structure? To answer these, eight English teachers who passed the Teaching Practice Test required for the TEE-Ace certificate were randomly selected. Classroom discourse contained in the video clips of their English instructions recorded during the Teaching Practice Test was analyzed. As for the findings of the study, execution questioning, was most frequently used. Recognition questioning was next frequently used. However, thinking skills of understanding, analysis, evaluation, and creation were scarcely stimulated by teachers’ use of questioning. In addition, the most frequently used discourse structure was IRE structure followed by IRR and IRs. The study provides insights into the importance of teachers’ careful use of questioning in order to stimulate a range of thinking skills and also suggests that teachers should have expertise in dealing with classroom discourse.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일