$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

2015 개정 특수교육 기본 교육과정 통합교과 교육과정 주제의 구성개념에 관한 고찰

The Study of Constructs on Theme of Integrated Curriculum in the 2015 Basic Curriculum of Special Education

통합교육연구 v.11 no.2 , 2016년, pp.249 - 280   http://dx.doi.org/10.26592/ksie.2016.11.2.249
정주영
초록

This review was conducted to discuss the constructs on theme of integrated curriculum in the 2015 basic curriculum of special education. In order to put together many research papers about the constructs of theme of integrated curriculum, many papers on the integrated theme-based curriculum and subject on the elementary school degree were reviewed. The introduction of integrated subject could facilitate the full participation of target students and pleasant school life by developing and operating the integrated daily living theme-based unit. This paper suggested that the theme of integrated curriculum should have related daily living of the target students, the constructs were constituted the third dimension involved physical factor, time factor, strategy factor, and the theme unit were constructed of the overlapped theme on the physical factor and the time factor.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일