$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

고교 진로교육 경험이 대학진학동기를 매개로 대학 진학 이후의 대학적응과 학업성취도에 미치는 영향

Investigating Effects of Career Education at High School on Overall Adjustment and Academic Performance at College: Focusing on the Mediating Effect of College-Going Motivation

직업능력개발연구 v.19 no.3 , 2016년, pp.31 - 55   http://dx.doi.org/10.36907/krivet.2016.19.3.31
최정윤, 신혜숙
초록

This study aims to examine whether more useful career education experience at high school leads to developing more active and specific motivation for college-going, which in turn leads to better adjustment to college both academically and socially. For this purpose, this study conducts path analysis, using data drawn from the 6th and 7th waves of the 2005 Korean Education Longitudinal Study (KELS). The study finds that more useful career education experience at high school has a direct effect on more active and specific motivation for college-going, which is valid even after controlling for the confounding effect of gender, parental support, and college aptitude test result. It also shows that useful career education experience at high school has a statistically significant effect on better adjustment to college both directly and indirectly through the mediating variable of college-going motivation. Yet, this study finds that career education experience at high school has insignificant direct effects on academic performance in college; it only indirectly affects academic performance, the effect of which is mediated by reasons for going to college.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일